Thursday 23 August 2012

DiA lAH PeRmAtA yAnG D'cAri

      Beberapa hari kebelakangan ini aQ x bleh tido entah mengapa??? aku janji buntu juga memikirkannya, adakah hati ini masih sakit, kecewa dengan keputusan yang dia berikan kepadaku?? atau aku sememangnya tidak boleh tido??Hurmmmm jadi mengeluh aku dibuatnya. Suatu penantian yang tidak pasti, hampir dua tahun aku menunggu insan anugerah ilahi itu, kesopananya memikat hati, jika dia milikku tetap kan la hatiku dengan hatinya, jika dia bukan milikku redha hatiku dengan ketentuan Mu.
       
    
  Bila berfikir sejenak, terlintas dihati adakah aku layak untuk memilikinya, sedangkan lelaki soleh hanya untuk wanita yang solehah, mana mungkin aku layak untuk mendapatkannya. Aku hanya mampu untuk lupakan walaupun pahit yang Aku akan rasa kerana aku takut akan azab Allah, ada baik nya Allah jauhkan diri aku dengan dia agar aku tidak lupa pada pencipta alam dan sememangnya Allah ingin memberiku yang terbaik begitu juga dengan dia
      

      Ya Allah, tuhan segala alam, yang maha mengetahui isi hati hamba mu ini.
lapangkan la dada ini,bukakan la pintu hati ini agar lebih kukuh dan teguh pada agamaMu Allah.
Aku mohon pada mu Ya Allah lupakan la dia dalam pikirianku,
bukakan la minda ku untuk  terus berfikirian positf,
kuatkan lah semangat ini untuk teruskan dan dirikan agama Mu,
teguhkan la jiwa ini agar jadi hamba yang bertakwa,
walaupun Aku bukan la insan yang soleh akan ku terus belajar dan terus belajar untuk menghadapi liku-liku dalam dunia yang fana ini..


Salam Akhir Buat Mu

     

2 comments:

  1. x salah menyukai sseorng... kerana setiap insan telah Allah campak kn sedikit perasaan kasih dan sayang, malah mencintai... tp bergantung dr kita mengunakn kurniaNya dgn sebaik2nya.. jgn sampai m'bawa kpd kemurkaanNya (semua pn tau kn perkara2 tu termasuk couple walaupn orng kata couple islamik... xda istilah tu dalam islam melainkn telah berkahwin)... kita hanya mampu mohon pada Allah agar perasaan kasih, sayang dan cinta x melebih kasih kita kepadaNya... semoga ALLAH tabah hati kita semua...

    ReplyDelete
  2. insyaallh...seandainya telah di takdirkan "dia" untuk mu sejauh mana pun terpisah & sekuat apa pun dugaan yang diberikan allah s.w.t kepada kita,allah akan mengembalikannya kepada kita berserta hikmah di sebalik kesabaran kita....(sabar & banyakkan berdoa,semoga "dia" yang terbaik dari NYA untuk mu...:)

    ReplyDelete